Tuesday 4 January 2011

Jangan bersedih, engkau akan mendapatkan pasangan =)


Sahabatku, diriwayatkan bahawa seorang wanita bernama Ummu Mahjul adalah seorang pelacur. Dia biasa melayani lelaki dengan syarat lelaki itu memberikan wang sebagai imbalan kepadanya. Kemudian, ada seorang dari kaum muslimin yang ingin mengahwiniwanita itu dan ia pun menyampaikan perkara itu kepada Rasulullah SAW. Maka turunlah ayat ini : "…dan perempuan yang berzina tidak dikahwini melainkan oleh lelaki yang berzina atau lelaki musyrik. "QS An-Nuur : 3HR. Ahmad dan An Nasa’i


 
Sahabatku, alangkah benarnya penafsiran yang diungkapkan tentang ayat ini bahawa seorang fasik yang buruk yang biasa berbuat zina, tidak tertarik untuk menikah denganwanita baik-baik. Akan tetapi, ia hanya ingin menikahi wanita fasik yang berbuat burukseperti dirinya atau wanita musyrik. Wanita fasik yang berbuat buruk tidak tertarik untukdinikahi oleh lelaki baik-baik dan mereka pun lari darinya. Orang yang tertarik untukmenikahinya adalah lelaki yang satu perangai dengannya, iaitu sesama fasik dan musyrik.Kaedah ini berlaku bagi kebanyakan orang, meskipun tidak menutup kemungkinansebaliknya, seperti yang dikatakan orang, ‘Hanya orang yang bertakwa yang melakukankebaikan, tapi ada orang yang tidak bertakwa yang melakukan kebaikan.’ Demikian juga dalam kejadian ini.



Oleh kerana itu, wahai sahabatku, untuk apa engkau membangkitkan auratmu di depan umum? Untuk mendapat pasangankah? Untuk mendapat suamikah? Bukankah membangkitkan aurat di depan umum itu perbuatan zina? Apakah engkau ingin mendapatkan suami / isteriyang buruk perilakunya sama dengan kelakuanmu? Bukankah engkau menuntut kebahagiaansempurna? Lihatlah pasangan hidup yang perilakunya sama-sama buruk, rumahtangga mereka tidak dapat bertahan lama!



Wahai sahabatku, yakinlah dengan janji Allah bahawa engkau akan di beri pasangan terbaik jika engkau beriman dan bertakwa padaNya. Dan adalah Allah tidak pernahsedikit pun menyalahi janjiNya sendiri.


firman allah''

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula).” Surah An-Nuur(24) ayat 26.


apa jua kebaikan nikmat kesenangan yg engkau dapati ia adalah dari allah,dan apa jua bencana yg menimpa mu maka ia dari kesalahan dari diri mu sendiri ,dan kami telah mengutuskan engkau wahai muhammad kepada seluruh umat sebagai rasul yang membawa rahmat,dan cukuplah allah menjadi saksi yg membuktikan kebenaran hakikat ini..an nisa 79

inshallah klau kita ikut segala perintah nya allah taala janjikan kan kita..allah tunaikan segala apa yg kita minta

firman allah;;" Dan penuhilah jnjimu keapada-Ku, niscaya Aku penuhi janji-Ku kepadamu. " (QS. Al Baqarah: 40)

adapun org2 yang beriman dan mengerjakan kebajikan kelak kami masukkan kedalam surga yang mengalir dibawahnya sungai2,mereka kekal didalamnya selama2 nya disana mereka mempunyai pasanagan2 yg suci,dan kami masukan mereka ketempat yg teduh lagi nyaman..(an nisa 57)

Karena itu, ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku ingat (pula) kepadamu. " (QS. Al Baqarah: 152) ^^

dunia adalah perhiasan.sebaik baik perhiasan adalah wanita soleha.

Dalam sebuah hadis yang Rasulullah S.A.W bersabda:"Mahukah kamu aku beritahu dari hal sebaik-baik barang yang perlu disimpan oleh seorang lelaki?" Iaitu isteri yang solehah. Jika suami melihat kepadanya dia akan gembira , jika suaminya menyuruh sesuatu dia akan taati dan jika suami tiada di rumah dia akan menjaga harta suaminya dan memelihara kehormatan dirinya." (HR:Ibnu Majah)

No comments:

Post a Comment